Pages

Sunday 11 December 2011

gerhana bulan.:O

hm,kwn2. . .mesti tau kan. . .10 december ade gerhana bulan,dan yg paling best Malaysia boleh nampak!subhanALLAH,cantik tau!rugi sape x tgk. . .
alang2 dah tgk ni,kite renungkan ayat al-Quran ttg bulan. . .

Dan Dialah yang telah menciptakan malam dan siang, matahari dan bulan. Masing-masing dari kedua-duanya itu beredar (yasbahun) dalam falaknya.” (Surah al-Anbiya: 33)
“Dan bukan matahari mendahului bulan dan bukan juga malam mendahului siang. Mereka beredar (yasbahun) dalam falak sendiri.” (Surah Yaasin: 40)
“Maha Suci Allah yang menjadikan di langit gugusan-gugusan bintang dan Dia menjadikan juga padanya lampu dan bulan yang memberi cahaya.” (Surah al-Furqan: 61)


hm,ALLAH telah menciptakan bulan kn?apa tujuannye ek,cbe tgk.''. . Dia menjadikan juga padanya lampu dan bulan yang memberi cahaya.'' 
cbe kawan2 fikir,kalau xde bulan,mesti gelap kan?kene pulak kalau kt jalan raye,tempat tu xde lampu jalan,accident mesti byk!masya-ALLAH. . .
dan,ape yg berkaitan dgn gerhana ialah,ALLAH ingin manusia berfikir. . .siapakah yang mampu buat semua tu.xknlah patung buddha yg x gerak2 kot?xknlah salib yg tergantung?hm,mmg x mampu kn.nk bergerak pun x mampu,inikan nk buat gerhana bulan,ye kawan2,siapa lg kalau bukan ALLAH.jd kwn2,bersyukurlah kamu semua dan gembiralah kerana ALLAH sentiasa di samping mu. .  .:)
syukran :)

No comments:

Post a Comment